Gyvek taip, kad po to nesigailėtum

Gyvek taip, kad po to nesigailėtum
Žmonės - keisti padarai, elgiasi kitaip, nei sako, nori.

2011 m. gruodžio 7 d., trečiadienis

Mano motociklas IZH Planeta 2 ir jo brolių istorija

Šiandien sugalvojau pristatyti savo motociklą IZH Planeta 2. Tai motociklas, kuris turi labai ilgą istoriją. O ji prasidėjo labai senai, kai dar mūsų senelių tėvai buvo vaikai. 1807m. įsikūrė pati gamykla, kurioje iš pat pradžių buvo gaminami koviniai ginklai. Šiuo metu yra viena didžiausių ginklų gamintojų pasaulyje. Gamina šaulių ginklus (tarp jų ir Kalašnikovus), vidutinio kalibro pabūklus, raketas, sviedinius, o taip pat ir civilinę produkciją - automobilius ir motociklus. Šią gamyklą sudaro trys skyriai:
  • pats IžMaš'as (rus. Ижмаш) ginklai
  • IžAvto (rus. ИжАвто) automobiliai
  • IžMoto (rus. ИжМото) motociklai

    Izh - 1   1928m Vasaris
    Tačiau, pirmasis motociklas išėjo nuo konverterių gerokai po šimto metų. Tik 1928m vasarį buvo pagamintas pirmasis Iž-1 motociklas su 1200cm³ varikliu, kurį suprojektavo inžinierius Piotras Vladimiravičius Mokarovas (1888-1934m).




    Apie kitus motociklus galiu papaskoti nedaug, kadangi apie juos rasti informacijos pakankamai mažai:
    Izh - 2   1928m Birželis
    Izh - 3   1928m Liepa
    Izh - 4  1928m Rugsėjis
    Izh - 5  1928m paskutinė laida
    Izh - 6  ~1928m
    Izh - 7 L-300 prie Vokiečių kareivio. 1929m
     Izh-2 pagamintas tų pačių metų birželį. Taip pat turėjo 1200cc 24HP turėjo alkūninį veleną ir aušinimo vntiliatorių









    Izh-3 pagamintas liepos mėnesį. Šis prototipas turėjo V2 variklį ir 750cm³.
    Tai buvo pirmasis motociklas pagamintas pačio inžinieriaus P.V.Mokarovo, kuriam buvo panaudotas 750cm³ Wanderer variklis




    Izh-4 buvo išleistas 1928m rugsėjį, Variklis dvitaktis, teturėjo 200cm³, vieno cilindro, 7HP, svėrė apie 100kg.














    Izh-5. Turbūt paskutinis Izh serijos modelis išėjęs 1928 metais. Turėjo Neander 500cm³ variklį su atskirai pritvirtintu rėmu ir šakėmis.






    Izh-6. Duomenų iš vis beveik nėra. Apibendrintai turėjo irgi būti 1928 metų laidos.









    Izh-7    L-300 buvo pagamintas "Raudonasis Spalis" įmonės, o vėliau perimtas "IZH". Tai buvo Vokiečių DKW E-300 kopija. Pagamintas 1929 metais su dvitakčiu varikliu, kuris turėjo 7HP ir galėjo išvystyt 80KM/H.













    Modelis ilgaainiui keitėsi ir nuo 1934 iki 1938 metų buvo gaminami vieno cilindro, dvitakčiai varikliai su 293cm³ 5,5HP












     Izh-8 Pradėti gaminti 1938 ir gaminti iki 1940 metų. Iš pat pradžių 1938 metais Izh-7 buvo pakeistas į Izh-8. Jo variklio galia pakelta nuo 5,5 HP iki 8 HP. Šiuose modeliuose pradėti įtaisyti generatoriai ir akumuliatoriai.







    Izh-9 Gaminti tik vienerius metus (1940-1941m). Beveik išliko nepakitę vaiklio parametrai: viencilindris, dvitaktis, 293cm³ ir turėjo 9 HP. Apie kitus tris Izh-10,11,12 laidos motociklus informacijos neradau, tačiau mano nuomonę, jų parametrai beveik nesiskyrė nuo šių.




    Dabar apie savo motociklą. Taigi pas mane garaže stovi Izh Planeta 2. Jinai yra 1963 metų laidos ir turi 6V elektros sistemą( nors vakar atradau neįmanomą dalyką :D, jog užkūriau jį su 12V akumuliatorium ir 12V rėlę :D) Pagal man žinomus duomenis, šių modelių motociklai nepralenkiami savo greičių dėžėmis (dauguma mėgsta sakyti "neužmušamomis") kadangi jų greičių dėžes sugadinti sunkiausia, tačiau dažnai kyla problemos su degimu.



    Kaip matote, jis yra bandomas restauruoti, tačiau ilgaainiui darbai sustojo ties varikliu, kadangi neužsivedė. Tačiau kaip ten bebūtų, šiandien įvyko stebuklas. Nors visa elektros sistema yra 6V, mes rizikuodami generatoriaus gerovę, jį čirškinome su 12V akumuliatorium ir 12V babyna. Ir po trečio mėginimo užkurti, jis pagaliau užsivedė. Tačiau nedavė ramybės klausimas, kas tada negerai, jei nesikuria kaip pridera. Šį klausimą aiškintis nuėjau į Oldtimers.lt   Ten viskas apie senovinį transportą. Tikrai įdomus ir naudingas puslapis senovinių transporto priemonių mėgėjams. Aš motociklais susidomėjau rugsėjo mėnesį, prikalbintas draugo nusipirkti vieną tokį. Na ir tereikėjo man ant jo atsisėsti, kaip pajutau nenumaldomą aistrą juo praskrieti pro laukus, miškus ar dar kitas vieteles, kur būtų linksma važinėti. Ir štai mėginimas užkurti šį žvėrį:

    Kaip manau, supratote, buvo nuiimtas gazo trosas, nes kai jį pasiėmiau, jis buvo visiškai supuvęs, tad užvedus, jis užsigazuodavo. gerai jis ten man pridūmino garaže :D  Na šiam kartui užteks. Pasiliksiu info kitąm kartui ;) iki

2 komentarai:

  1. Mes su draugu buvom uzkure su 12v akumu 6v babynas, p.s gal zinai kas elektrai gali buti nes negamina elektros pas mane gal angliukai, bet idejom biski kitokius, kas gali buti???? ar eitu ideti i iz planeta 3 pvz izh planet 5 elektra ir tiktu?

    AtsakytiPanaikinti
  2. Dabar aš tau tiksliai negaliu to atsakyt, kadangi reikia vaizdžiai matyti kas ten pridaryta. Jei nekrauna akumuliatoriaus, pasitikrink krovimo rėlę ar ji tvarkinga ir ar veikia, patikrink, kad ir tuos pačius angliukus, laidus, einančius nuo rėlės į akumuliatorių. Mano pirmąjame motocikle Cz-75 rėme buvo įmontuotas Izh 5 variklis, tačiau iš elektros pusės labiausiai nustebino tas, kad nereikėjo jokio akumuliatoriaus, buvo padarytas delta komutatorius ir dar tai kažkas, ko dabar tikrai neprisiminsiu. Su kojele pamynus, jis užsivesdavo ir viskas. Pagal esme, turėtų tikti, bet pagal viską reiktų tada keisti visą elektros pravodke. Bandyk pasikonsultuot oldtimers.lt forume

    AtsakytiPanaikinti